תערוכה באולם הקטן – רינה שורץ / רישום בצבע

%d7%a8%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%a8%d7%a5-%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%a0%d7%94

 

תערוכה חדשה באולם הקטן
רינה שורץ / רישום בצבע (3)
פתיחה: שבת 3.12.16 בשעה 12:00
נעילה: 20.12.16

במרכז היצירה האמנותית של הציירת רינה שורץ עומדת התבוננות אינטואיטיבית באנשים,
תווי פנים, הבעות פנים ושפת הגוף.
רישום הפורטרט הינו מהיר ומיידי. לעיתים שיטת העבודה היא של ציור ללא ניתוק עיניים
מהאובייקט, במבטי בקרה מינימליים על הנייר. התוצאה הינה דיוקנאות מלאי הבעה, שיש
עימן תחושה של הכרה אישית.

המסע לעולם הציור החל בימי נעוריה.
ילדותה בעיר תל-אביב, בימי העיר הלבנה של שנות החמישים. ילדות תמימה וחמה בבית
המשפחה הותיקה, ביתה של הסבתא ג'מילה פדידה לבית שלוש, שהיה בית מוזיקלי ושוקק
אורחים על אף המציאות הלא קלה שהיתה על רקע כלכלי.
באותם הימים הלימוד העצמי היה בעיקר דרך העתקת ציורי שמן מגלויות, או מציורי האמנים
הגדולים שבספרי האומנות – קו, צורה, צבע.
משם אל לימודי אדריכלות בטכניון. עבודה כאדריכלית פעילה, משפחה, ילדים. בית.

לאחר מכן חזרה לציור. גילוי מחדש של אהבת נעורים.
ושוב – קו, צורה, צבע.
הפעם כתלמידתו של הצייר והמורה שיר שבדרון, בשנות השמונים בסטודיו ביפו.

שיטת העבודה היתה דרך התנסות באינספור רישומים מהירים. אין לעצור לתיקונים, אין
להתמהמה, אין זמן לביקורת עצמית. העין המתבוננת, היד הנאמנה, המרחב הלא מחייב – המה
העיקר. הרישום בתקופה הראשונה היה בעיקר רישום מודלים של עירום נשי, אך גם כל אדם
ההולך ברחוב היה דוגמן פוטנציאלי. גם דמויות על מסך הטלויזיה, ואפילו תוך כדי תזוזה.

המעבר בשנים האחרונות לציורי שמן ובעיקר פורטרטים, הינו שלב נוסף בהתפתחותה כאמן
ויכולתה להביע עצמה בצבע. עדיין הפורטרט האנושי עומד במרכז מעייניה, אלא שכאן
נוסף המימד של צבעי השמן על כל מכלול גווניהם ושכבותיהם. ציור הפורטרט איטי יותר,
סטאטי יותר, מהורהר יותר, שואל שאלות ומנסה לענות תשובות.
כמו ברישומים, כמו בצבעי הפנדה, כך גם בציורי השמן – דמות האדם והמבט האנושי שבו, היו ונשארו עיקר העיקרים.

אמנון שורץ ואלינור טל (שורץ)

  • rina-art2
  • rina-art3
  • rina-art4
  • rina-art5
  • rina-art1
נשלח ב ארכיון תערוכות הגלריה