הימים הלאומיים בעין הוד: הקרנת סרט דוקו ומופע מחול

"לאלתר" – מיצג מחול במוזיאון ינקו דאדא ביום העצמאות I "הבית בקרית שמונה" – הקרנת סרט דוקו בנוכחות היוצרת בגלריה עין הוד בחמישי 16.5.
ביום הזיכרון 13.5 המוזיאון והגלריה סגורים.

"לאלתר"
מוזיאון ינקו דאדא

יום שלישי 14.5.24 בשעה 9:00 -14:00
כניסה, הדרכות ומופע מחול, ללא תשלום, בחסות המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ומשרד המורשת.

בשעות: 9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00 יתקיימו הדרכות בתערוכות המוזיאון ובסטודיו של מרסל ינקו. בשעה 12:30 יתקיים המופע "לאלתר", מיצג מחול של הרקדן ארתור אסטמן בהפקה של תיאטרון קליפה.

"לאלתר" הוא מיצג מחול בו האמן והרקדן ארתור אסטמן מזמין את הקהל להתארח באולם המוזיאון ויוצר מולו בזמן אמת מבנה מפריטים המזוהים עם הפאתוס והפולקלור הישראלי. מדובר במופע אימפרוביזציה בשיתוף הקהל המושתת על חפצים המזוהים עם ישראלי והמקומי. במופע הרקדן מבצע פעולה ובניה הנעשית ללא תכנון מקדים מתוך כוונה ליצור חיבורים חדשים ומפתיעים. העבודה נעה במרחב שבין קודש לחול, ובין חסר הייחוד לווירטואוזי; מתחילה באופן טכני ובהדרגה מתהווה לתנועה מחולית ודרמטית בה הגבול בין הטכני לאמנותי מטשטש.

 

"הבית בקרית שמונה"
הקרנת סרט תיעודי בנוכחות היוצרת

יום חמישי 16.5.24 בשעה 17:00
בית תרבות עין הוד סמוך לגלריה עין הוד, כניסה חופשית בהרשמה מראש.

"הבית בקרית שמונה", הסרט הדוקומנטרי של ליסה פרץ, בת קרית שמונה לשעבר, חוזר אל אחד מאירועי הטרור הנשכחים בדברי הימים של מדינת ישראל: הטבח שהתרחש ב-11 באפריל 1974, ערב פסח שני, בשני בניינים ברחוב יהודה הלוי בקרית שמונה, בו נרצחו 16 מדיירי הבניין ו-2 חיילים בידי חוליית מחבלים של אש"ף.

באופן מצמרר ונבואי הסרט מהדהד את אירועי הטבח ב-7 באוקטובר 2023. וכמו ביישובי עוטף עזה גם האסון בקרית שמונה נוצר כתוצאה ממחדלים הצבאיים והמודיעיניים ואוזלת יד של הממסד, והיו לו השפעות הרסניות על הפרט והקהילה בעיירה הצפונית.

באמצעות ראיונות עם הניצולים ובני משפחות הנרצחים, לצד חומרי ארכיון שלא הוצגו מעולם, נטווים יחד ההקשרים ההיסטוריים, הפוליטיים והתרבותיים של הטבח.

הסרט הוקרן בהקרנת הבכורה במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים. באפריל 2024, לציון 50 שנה לפיגוע, הוקרן הסרט במשכן הנשיא, במעמד יצחק הרצוג, נשיא המדינה ורעייתו, מיכל הרצוג.

ישראל 2023 | 55 דקות | עברית
יוצרי הסרט: ליסה פרץ, רובי אלמליח ואילנית באומן.
במאי הסרט: ליסה פרץ ורובי אלמליח.
מפיקים: שנהר הפקות, ענב שנהר ומוריה מויאל.
הסרט הופק בתמיכת הוט, קרן מקור, קרן גשר וקרן גליל לקולנוע.

הקרנת הסרט תתקיים בבית תרבות, עין הוד, בנוכחות היוצרת ליסה פרץ.
כניסה חופשית ללא עלות – בהרשמה מראש >>

חנות גלריה לאמנות עין הוד

חדש! אמנות מקורית, אירועים מיוחדים, חפצי עיצוב, ספרים ועוד - גם אונליין!

הניוזלטר של עין הוד

עדכונים על תערוכות חדשות, הופעות באמפי, אירועי אמנות ותרבות ועוד