פתיחת תערוכות I סופ"ש 5-6.1.24

מונולוג פנימי ותת מודע בגלריה לאמנות בעין הוד. תערוכה קבוצתית בגלריה מנולה. הכניסה חופשית

מונולוג פנימי

סמדר עזריה, קיר אמנית
פתיחה: שישי 5.1.24 בשעה 11:30
גלריה לאמנות עין הוד

סמדר עזריה, מעצבת גרפית, מאיירת ומציירת, יוצרת ומתגוררת בעין הוד.
סדרת עבודות חדשה שנוצרה מפרוץ המלחמה. את סדרת הציורים יצרה האמנית סמדר עזריה תוך שהיא מאזינה לשידורי החדשות בטלוויזיה ומציירת במקביל. 

הציורים מתאפיינים בצבעוניות עזה של בעלי חיים המבטאים דואליות ואת התחושה הקולקטיבית: רגשות מעורבים ומעורבבים הנמהלים זה בזה.

כמו רבים מאיתנו גם האמנית שקעה לתחושות קשות של עצב וחשיכה, אלא שבלילה אחד חשוך ושקט, היא התעוררה בתחושה שהאור והצבע מכים בנשמתה ומכריחים אותה לקום ולצייר, סדרת הציורים התפרצה ממנה כמו אור שנשבר לקשת.

מונולוג פנימי זה מבטא רצף מחשבות ושיחות פנימיות, אפשר שהחיות שמציירת האמנית הם כסימבולים לתקווה ולמזל טוב, אפשר שהם מבטאים חוכמה, אפשר שהם מבטאים כמיהה לחופש ולנדודים. 

תת מודע

ג'וליאן שגרן, קיר אמן
פתיחה: שישי 5.1.24 בשעה 11:30
גלריה לאמנות עין הוד

הקומיקאי והשחקן ג'וליאן שגרן בתצוגה ראשונה לסדרת הרישומים שנעשו משנות השישים ומלווים את מהלך הקריירה.

רישומים על מפית, נייר מכתבים של מלון, תסריט להצגה ועבודות נייר המבטאות מהלכי זרמי תודעה ותת מודע. עוד בתערוכה עבודת וידאו-אנימציה של רחלי רוסינק ואיל בן משה, יוצרי קולנוע תיעודי שמלווים את שגרן לקראת סרט תיעודי אודות חייו ויצירתו.

ג'וליאן שגרן הוא שחקן, קומיקאי, במאי תיאטרון ופנטומימאי, זוכה פרס מפעל חיים של אקו"ם, מתגורר בעין הוד עם זוגתו הקומיקאית והשחקנית רולנדה שגרן. את עיקר פרסומו בארץ צבר שגרן כמגיש וכמשתתף בתוכניות ילדים ונוער. הוא החל לעסוק בתחום זה בשנת 1982, כאשר החל להופיע עם רולנדה במופע לילדים ולנוער "אלף פרצופים" במשך 34 שנים, עד לשנת 2016.

פריצת-הדרך של שגרן הייתה בשנת 1989, כשהופיע כדמות בתוכנית הילדים "מסיבת גן", בהנחיית ירון לונדון ורבקה מיכאלי. התוכנית שודרה עד 1995, ובזמן זה קנה לו שגרן את מעמדו כדמות אהובה ובלתי נשכחת.

החיים מנצחים

תערוכה קבוצתית
פתיחה: 6.1.24 בשעה 12:00
גלריה מנולה, עין הוד

 בהשתתפות: מריאנה אלפר, פיוטר איליצקי, טטיאנה איליצקי, מיכאל קאציי, איגור קוטליארסקי, לידיה קוטליארסקי, יבגניה רשקובן, יוליה זיסמן.

הניוזלטר של עין הוד

רוצים להישאר מעודכנים?
הרשמו לניוזלטר של עין הוד – מגזין אמנות ותרבות, עדכונים, אירועים מיוחדים והטבות. 
הטבה לנרשמים: גלויה במתנה בחנות גלריה לאמנות עין הוד!

לאון ברונשטיין, פופקורן, 2022