מוקדי - ביקור חוזר: שיח גלריה עם האוצרת טלי תמיר

שבת 29.7.23 בשעה 12:00, הכניסה חופשית. מומלץ להירשם מראש

שיח גלריה בתערוכה "מוקדי – ביקור חוזר" עם האוצרת טלי תמיר

התערוכה "מוקדי – ביקור חוזר", תערוכת מחווה מיוחדת לצייר משה מוקדי, מחשובי האמנים הישראליים, מנהלו המיתולוגי של בית ספר "אבני" לציור ולפיסול, מוסיקאי, מורה ומחנך, מעצב תפאורות ותלבושות לתיאטרון, פעיל חברתי, ממייסדי עין הוד ואינדיבידואל מוצהר מוצגת בימים אלו בגלריה לאמנות בעין הוד, באוצרות טלי תמיר וצאלה קוטלר הדרי. 

התערוכה חוזרת לנבכי הסטודיו והעיזבון של מוקדי (1902 – 1975), שהתגורר ויצר בעין הוד, ומעלה מתוכם את המורכבויות באישיותו וביצירתו המסועפת: בעיקר את המעברים מכהה לבהיר, מריאליסטי למופשט, מבדידות והסתגרות לעשייה ציבורית ומאינטימיות של פנים הבית אל המרחב המואר שבחוץ.

לצד עבודות של פנים וטבע דומם, מופנמות ואפלוליות, מוצגים ציורים מופשטים בפורמטים גדולים, בצבעוניות כתומה-זהובה. מקבץ של עיצובי במה ותלבושות להצגות תיאטרון ב"הבימה", "האוהל" ו"הקאמרי", בין שנות ה-30 לשנות ה-60 יוקרן בחלל. במרכז התערוכה מוקרן סרט ארכיון משנת 1971 שיצרה הבמאית בלה ברעם, ובו מוקדי עצמו מסביר ומנתח את אמנותו. הסרט באדיבות רמי לוטן.

"מוקדי – ביקור חוזר" היא חלק מסדרת מחוות לאמנים שחיו ופעלו בכפר האמנים, שמוקדי היה בין מייסדיו. אישיותו המיוחדת ועבודתו המגוונת חושפת אמן רב-כשרונות, שהתעקש על דרך אישית וסרב ליישר קו עם המהלך הכללי, כשהוא שומר תמיד על הרגע הפרטי של האמן בסטודיו, נפרד מן הפרסונות האחרות שלו כמורה ומחנך וכמתווה מדיניות לאומית של אמנות במרחב הציבורי. 

העבודות המוצגות בתערוכה באדיבות אוסף נינה ואלי מוקדי חיון, עבודה אחת מאוסף פרטי וכן פסל דיוקן של מוקדי שנעשה על ידי חנה אורלוף בשנת 1953. הסלון במרכז חלל התערוכה הושאל מהאטלייה של משה מוקדי בעין הוד. 

שיח הגלריה יתקיים בחלל התערוכה עם האוצרת הבכירה וחוקרת האמנות הישראלית טלי תמיר, מנהלת ואוצרת הגלריה צאלה קוטלר הדרי, ובת האמן ומנהלת העיזבון נינה מוקדי חיון. בשיח נעסוק בנקודות המפנה ביצירתו של משה מוקדי ביחס לגוף היצירה של האמן ולאמנות הישראלית ונעמוד על תרומתו הרבה להתפתחות האמנות הישראלית. 

שבת 29.7 בשעה 12:00
גלריה לאמנות עין הוד
הכניסה חופשית
מומלץ להירשם מראש

מוקדי - ביקור חוזר, מראה הצבה
משה מוקדי, 1971, מתוך סרטה של בלה ברעם. באדיבות רמי לוטן
האטלייה של משה מוקדי בעין הוד
משה מוקדי, סקיצה לתכנון הבמה, למחזה אותלו, הבימה, 1950. אוסף ארכיון התיאטרון ע"ש יהודה גבאי בספריית שער ציון בית אריאלה, תל אביב
משה מוקדי, סקיצה לעיצוב במה למחזה הצל, הקאמרי, 1949. אוסף ארכיון התיאטרון ע"ש יהודה גבאי בספריית שער ציון בית אריאלה, תל אביב

הניוזלטר של עין הוד

רוצים להישאר מעודכנים?
הרשמו לניוזלטר של עין הוד – מגזין אמנות ותרבות, עדכונים, אירועים מיוחדים והטבות. 
הטבה לנרשמים: גלויה במתנה בחנות גלריה לאמנות עין הוד!

לאון ברונשטיין, פופקורן, 2022